Przeładuj dokument - Strona Startowa





Odprysk Wieczności

Gra fabularna w świecie Sfery

Prace nad "Odpryskiem Wieczności" zostały rozpoczęte w 1997 roku, a pierwsze opisy świata Sfery pochodzą z bodaj 1995. W ciągu tego czasu mechanika i świat ulegały ciągłej ewolucji, modyfikowane zwykle dzięki sugestiom graczy. Sam świat został luźno oparty na mitologii słowiańskiej. Rasy takie jak Wietrzniaki (tłumaczenie polskiej wersji Earthdown'a zmusiło mnie do zmiany tej nazwy), Upadli czy Wołoci zostały wymyślone pierwotnie, nie na wskutek adaptacji z innych gier i systemów. Obecny boom na slavistykę, zawdzięczany min. Sapkwskiemu czy ekranizacji "Starej Baśni" z pewnością odjął wiele egzotyki z "Odprysku Wieczności" - bo w czasie powstawania idei systemu mitologia słowiańska w polskim RPG nie była w ogóle eksploatowana. I choć obecnie pojawiła się cała masa systemów osadzonych w psełdopogańskiej słowiańszczyźnie (jak choćby wyborna "Arkona"), mam nadzieję że docenicie fakt, że gra powstawała w wyniku setek godzin pracy nad literaturą. System OW jest z założenia kompromisem pomiędzy realizmem a lekkością rozgrywki. Większość elementów mechaniki (np. system ran i obrażeń) zostały oparte o dane specjalistyczne, uproszczone i ujednolicone, w celu wygodnej "symulacji rzeczywistości". Mam szczerą nadzieję, że czas spędzony nad historią polskiej i słowiańskiej mitologii, broni, kultury, budownictwa, handlu i wielu, wielu innych dziedzin przełoży się na ciekawą grę o w miarę realistycznych zasadach osadzoną w interesującym świecie.

Aktualnie dostępne:

| Ostatnie zmiany i informacje o postępach w pracach nad OW |

| Ostatnia karta z księgi Kapłanów Roda |

| Narodziny bohatera (kreacja postaci) |

-----

| Oficjalna Przygoda: "Cień" |

| Bestiariusz |

| Geografia i geopolityka sfery. |

| Zestawienie systemu miar i walut. |

| Nekromancja: Dzieje Mrocznej Sztuki |

by Plenty

Oto efekty pracy nad cRPG-Adventure OW:

by Plenty by Plenty by Plenty by Plenty by Plenty by Plenty