Przeładuj dokument - Strona Startowa





Bestiariusz

Dostępne działy:


Bestie; |Nidhogr|

Rośliny; |Chmurnik|

Inteligentne Humanoidy; |Elf| |Gnom| |Krasnolud| |Człowiek| |Olbrzym| |Upadły| |Wietrzniak|




Nidhogr Bestia

'><p>|Szyb 2/6|Siła 4|Zwin 4|Perc 6|Char -3|Wola 2|Intl 1|Wiar -| </p>
<p>|Kondycja k10+10|Mana -|Atak +0|Obrażenia k4+4 b|Pancerz 8|</p>
<p>Występowanie: Dowolny obszar bagienny, tryb życia podziemny</p>
<p>Opis :</p>
<p>

Chmurnik Roślina

|Szyb 0/8|Siła -|Zwin 4|Perc 6|Char -|Wola -|Intl -|Wiar -|

|Kondycja k4+1|Mana 5|Atak b|Obrażenia k6*k4|Pancerz 0|

Opis :

Zdolność kierowania wiatrem, wyczuwanie bliskości istot żywych, trujący gaz k6*k4.

Przezroczysta błona bańki chmurnika wypełniona jest toksycznym, złotawym, lżejszym od powietrza gazem zawierającym zarodniki. Truchło stworzenia, które znalazło się w zasięgu działania gazu stanowi pożywkę dla młodych roślin. Wyrastają one na zwłokach w kolonii liczącej 5-20 (5k4) osobników i po dziesięciu dniach stają się w pełni dojrzałe.

Dorosły chmurnik ma średnicę bańki ok. 40cm, a długość łodygi do 1,5 m.

Gdy w pobliżu (do 50 m) kolonii chmurników pojawi się istota żywa, rośliny odrywają się od podłoża i szybują w jej kierunku wykorzystując wrodzoną zdolność kierowania wiatrem (za 1 many na okres 1 tury powiew wiatru przemieszcza je z Szybkością 4), by eksplodować w odległości ok. 1,5 m od ofiary. Pechowej istocie zadawane jest przez następne k6 tur po k4 obrażeń.

Jeśli istota przeżyła oddziaływanie gazu nabywa atrybut Odporność na Trucizny (5), ale co miesiąc traci k4 punkty kondycji, które nie ulegają regeneracji. Związane jest to z obecnością zarodników płanetnika w organizmie. Jeśli istota ta zginie, z jej ciała wyrasta nowa kolonia. Czary leczące rany i choroby niwelują zarodniki znajdujące się w organizmie.

Chmurnik posiada zdolność kierowania wiatrem, co pozwala mu poruszać się z prędkością 4. W lesie jego Szybkość spada do 2.

Wił